اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی پسورد

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

افزودن سوال

You must login to ask question.

اسناد حسابداری

با استفاده از اسناد حسابداری کاربر می تواند تمامی عملیاتی که به صورت اتوماتیک در سیستم ثبت می شود را کنترل کند یا مشابه آن اسناد را به صورت سند دستی ثبت کند. این بخش از نرم افزار بیشتر مورد استفاده ی حسابداران می باشد، زیرا به داشتنِ اطلاعات کامل حسابداری نیازمند است.

پایه ی تمام گزارشات در نرم افزارهای حسابداری، اسناد حسابداری است که به دو دسته ی اسناد حسابداری اتوماتیک و اسناد حسابداری غیر اتوماتیک تقسیم می شود.

اسناد حسابداری اتوماتیک :

در نرم افزار حسابداری رنگارنگ امکانی فراهم شده تا کاربران بدون داشتن اطلاعات حسابداری به راحتی بتوانند با استفاده ازعملیات موجود در نرم افزار مانند: فاکتور خرید، فاکتور فروش، عملیات مالی (دریافت از طرف حساب، پرداخت به طرف حساب و سایر عملیات مالی)، به ثبت رویداد های مالی روزانه خود بپردازند و نرم افزار به صورت اتوماتیک اسناد حسابداری آن عملیات را ثبت می کند.

لازم به ذکر است در صفحه اسناد، تنها قادر به مشاهده یا پرینت اسناد اتوماتیک هستید و در صورت تمایل به ویرایش می بایست از قسمت مربوطه ویرایش را انجام دهید. برای مثال صفحه فاکتور یا صفحه مالی

اسناد حسابداری غیر اتوماتیک (دستی) :

در نرم افزار حسابداری رنگارنگ این امکان وجود دارد تا در صورت تمایل کاربر برای انجام امور مالی از سند حسابداری غیر اتوماتیک استفاده نماید. اگر عملیات مالی دارید که جزء عملیات های روزمره و روتین نمی باشد می توانید بصورت دستی سند آن را ثبت نمایید.

جستجو

در این بخش کلیه ی  اسناد حسابداری مربوط به رویدادهای مالی که به صورت دستی و یا اتوماتیک ثبت شده اند مشاهده می شود. می توانید با وارد کردن اطلاعاتی نظیر ازتاریخ ، تا تاریخ ، شماره سند و یا نوع سند در قسمت جستجو ، سریعآ به سند مربوطه دسترسی پیدا کنید.

ایجاد

از این گزینه بمنظور ثبت سند جدید استفاده میشود.

  • تاریخ: تاریخ روز به صورت اتومات ثبت شده است. در صورت تمایل می توانید تاریخ سند را تغییر دهید.
  • شماره سند: شماره سندی که سیستم به صورت اتومات برای سند دستی پیشنهاد می دهد و در صورت تمایل امکان تغییر آن وجود دارد. شماره سند باید منحصر به فرد باشد و پیش تر تعریف نشده باشد.
  • نوع سند: دارای دو گزینه قطعی و موقت است. امکان ویرایش فقط در اسناد موقت وجود دارد و اسناد قطعی قابلیت حذف و یا ویرایش ندارند.
  • شرح سند: در صورت تمایل به ثبت توضیحات بیشتر برای سند، در این قسمت وارد نمایید.
  • کد حساب: شماره ی کد حساب مورد نظر در این سطر انتخاب میشود. ( کل ، معین و یا تفصیلی )
  • نام حساب: نام حساب مورد نظر در این سطر انتخاب میشود.
  • بدهکار: میزان رقم بدهکاری را به ریال وارد کنید.
  • بستانکار: میزان رقم بستانکاری را به ریال وارد کنید.

نکته: مبالغ بدهکار یا بستانکار برای کد حسابداری انتخاب شده را وارد نمایید و دکمه ذخیره را بزنید . در یک سطر فقط می توان بدهکاری یا بستانکاری ثبت کرد.

نکته: دقت نمایید باید جمع بدهکاری و بستانکاری در سند حسابداری برابر باشد ، در غیر اینصورت سند قطعی حسابداری ثبت نمی شود و در صورت تمایل می توانید سند موقت ثبت نمایید.

ویرایش

درصورتی که سند انتخاب شده ، اتوماتیک نباشد ، میتوان از این طریق آن را ویرایش نمود. در غیر اینصورت می بایست اسناد اتوماتیک را از صفحه مربوطه آن ویرایش نمود تا سند تغییر کند.

حذف

در صورتی که سند انتخاب شده ، غیر اتوماتیک باشد ، میتوان از این طریق آن را حذف نمود. حذف اسناد اتوماتیک از صفحه مربوطه امکان پذیر است. (برای مثال فاکتور یا مالی)

چاپ سند

بمنظور چاپ سند مورد نظر ، سطر را انتخاب کرده و دکمه چاپ سند را کلیک کرده تا پیش نمایش چاپ برای ما نمایش داده شود.

ارسال یک پاسخ