اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی پسورد

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

افزودن سوال

You must login to ask question.

دستگاه چاپ افست

در صفحه اصلی لیست دستگاه هایی که تا به حال وارد کرده ایم را مشاهده می کنید .

ایجاد:

به منظور تعریف دستگاه جدید روی کلید ایجاد دستگاه افست کلیک می کنیم.

نام: نام دستگاه را وارد می کنیم. برای مثال دو ورقی

سایز: در این جا با زدن هر کلیدی روی صفحه کلید یا دابل کلیک فرم ابعاد باز می شود، از بین ابعاد، حداکثر ابعاد قابل چاپ با این دستگاه را انتخاب می کنیم. برای مثال: ۷۰*۵۰

حداقل سایز دستگاه: در اینجا حداقل سایز قابل چاپ با دستگاه را انتخاب می کنیم. برای مثال: ۳۰*۴۵

زینک: زینک پیش فرض دستگاه را از بین زینک هایی که قبلا وارد کرده بودیم انتخاب می کنیم. همچنین امکان ایجاد زینک مرتبط با این دستگاه در این مرحله وجود دارد. برای مثال: زینک دو ورقی

محاسبه دورچاپ: رند به سمت بالا، رند میانگین و درصد چاپ اضافه

(در صورتی که تیراژ چاپ، مابین دور چاپ هایی بود که در این قسمت وارد کردم چگونه باید حساب شوند؟

برای این مورد باید شما محاسبه دور چاپ را مشخص کنید که به چه صورت هست. برای مثال دور ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ وارد کرده ایم. اگر تیراژ چاپ ۱۲۰۰ باشد و انتخاب روی رند به سمت بالا باشد هزینه چاپ از هزینه چاپ ۲۰۰۰ محاسبه خواهد شد.

اگر انتخاب روی رند میانگین باشد، ۱۲۰۰ چون از عدد میانگین یعنی ۱۵۰۰ کمتر است از دور چاپ ۱۰۰۰ محاسبه می شود.

در صد اضافه، درصدی را مشخص میکنید مثلا ۵ درصد. در صورتی که تیراژ چاپ شما با احتساب ۵ درصد از عدد بدست آمده کمتر بود که با دور پایین محاسبه شده در غیر اینصورت هزینه چاپ با دور بالاتر محاسبه خواهد شد.)

پیش فرض محاسبات چاپ: تناسبی یا دور چاپ اضافه

(تناسبی در صورتی استفاده می شود که تیراژ بالاتر از ۵۰۰۰ را به صورت تناسبی حساب کنیم، در این صورت پیش فرض محاسبات چاپ را روی تناسبی قرار دهید و اگر به صورت دور چاپ حساب می کنید می بایست  قیمت های دور اضافه را برای دور ۵۰۰۰ هزار در دور چاپ ها وارد کنید و پیش فرض محاسبات را روی دور اضافه قرار دهید. منظور از دور اضافه هم این که اگر به طور مثال من ۶۰۰۰ تا تیراژ چاپی داشتم و دور چاپ روی ۵۰۰۰ باشد، ۲ دور چاپ محاسبه میشود .

دور چاپ ها:

در این قسمت لیست گروه های قیمتی که در نرم افزار قبلاً تعریف شده را می بینید که به ازای هر گروه، امکان تعریف قیمت متفاوت وجود دارد. ( برای آشنایی با گروه قیمت ها به اموزش مربوطه مراجعه کنید)

امکان تعریف قیمت برای هر گروه بر اساس دور چاپ های مختلف، تعداد فرم مختلف، تعداد رنگ یا حتی تعریف قیمت متفاوت روی جنس خاص با گرماژ خاص وجود دارد.

برای مثال قیمت ها را برای گروه قیمت عمومی وارد می کنیم:

نوع کاغذ: همه ،گرماژ: همه (به این معنی که قیمت هایی که در ادامه وارد می شود برای کلیه کاغذ ها و کلیه گرماژها یکی است. در صورتی که چاپخانه ای روی جنس خاصی قیمت ویژه ای دارد مثلا مقوای پشت طوسی را با قیمت خاصی چاپ می کند، می بایست سطر دیگری اضافه کرده با نوع کاغذ مقوای پشت طوسی و قیمت متفاوت را در آن سطر وارد کنیم. در این صورت به طور اتوماتیک در فاکتور فروش در صورتی که نوع کاغذ مقوای پشت طوسی باشد قیمت های مربوط به چاپ مقوا نمایش داده خواهد شد)

 تعداد رنگ: ۴ (یعنی اگر کار یک رنگ هم با دستگاه چاپ شود با قیمت ۴ رنگ محاسبه می شود. در صورتی که چاپخانه ای برای کارهای ۱ رنگ و ۲ رنگ قیمت های متفاوتی دارد، می بایست سطر دیگری با تعداد رنگ ۱ و ۲ و قیمت چاپ متفاوت ایجاد کرد. در این صورت در صورتی که سفارشی ۱ رنگ، ۲ رنگ یا ۴ رنگ باشد قیمت های مربوط به همان را مشاهده خواهد کرد.)

تعداد فرم: تعداد فرم را ۱ وارد کردم. (در برخی مواقع به مشتری  مثل انتشارات قیمت ویژه ای داده می شود. برای مثال قیمت تا ۴ فرم x  ریال و بیشتر از آن قیمت متفاوتی است. در این صورت سطری با تعداد فرم ۴ ایجاد کرده و سطر بعدی با تعداد فرم بیشتر و قیمت متفاوت)

دور چاپ: ۲۰۰۰ (برخی چاپخانه ها عددی را به عنوان دور پایین دارند. برای مثال ۲۰۰۰٫ بنابراین می بایست به ازای تک تک دور چاپ ها سطری ایجاد کرده و قیمت چاپ مربوط به آن را وارد کنید. برای مثال ۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،…)

قیمت چاپ معمولی: برای این چهار رنگ ۹۰۰٫۰۰۰  ریال

قیمت چاپ spot: که منظور همان رنگ های ساختنی است را ۱۱۰٫۰۰۰  ریال وارد میکنم .

قیمت های چاپ اضافه معمولی: در صورتی که نوع محاسبات دور چاپ باشد این قسمت را تکمیل می کنیم. برای مثال در شهرستان ها دور چاپ ۱۰۰۰ عدد می باشد با قیمت ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال و دور اضافه هر دور ۹۰۰,۰۰۰ ریال

در قسمت پایین کلیک میکنم یا با فشردن enter تا این سطر اضافه شود .

 دور بعدی را برای مثال ۵۰۰۰ تایی تعریف می کنیم، کاغذ و گرماژ را همه انتخاب میکنیم، تعداد رنگ را ۴ و حداقل تعداد فرم را ۱ ، دور چاپ را ۵۰۰۰ و هزینه چاپ معمولی را ۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال و قیمت رنگ spot را ۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال در این دور وارد می کنیم. کلیک میکنم تا این سطر هم اضافه شود .

در این جا دو دور ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ تایی را وارد کردیم. امکان تعریف قیمت های متفاوت با ویژگی های مختلف به صورت نامحدود وجود دارد.

برای گروه قیمت های دیگر هم به همین صورت عمل می کنیم و قیمت ها را وارد می کنیم و در نهایت ذخیره را می زنیم تا این دستگاه به لیست دستگاه ها اضافه شود.

نکته: علاوه بر ثبت قیمت های مختلف برای گروه های قیمت می توانیم این قیمت دهی را براساس هر مشتری نیز انجام دهیم، چون ممکن است با هر مشتری قرار داد مجزایی و سیستم قیمت دهی مجزایی داشته باشیم. (برای مثال با هر انتشاراتی قرادادی منعقد و قیمت ویژه ایشان لحاظ می شود.) به این منظور در صفحه ی اشخاص مشتری مد نظر را ویرایش می کنیم. قرار داد فروش را باز میکنیم و در قسمت چاپ قیمت های دور چاپ بر اساس گروه قیمتی که برای این شخص انتخاب کردیم پر شده است و می توانیم این قیمت  ها را و یا حتی دور چاپ ها را برای این شخص تغییر دهیم . از قرار داد خرید هم برای مشخص کردن قیمت در ارسال به همکار استفاده می کنیم.

ویرایش:

در صفحه اول با انتخاب هر سطر و با زدن دکمه ویرایش که در بالای صفحه موجود است می توانید اطلاعات را ویرایش کنید.

حذف:

در صفحه اول با انتخاب هر سطر و با زدن دکمه حذف که در بالای صفحه موجود است می توانید اطلاعات را حذف کنید.

نکته: در صورتی که از دستگاه مدنظر، تکمیل چاپ انجام شده باشد امکان حذف آن وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ