اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی پسورد

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

افزودن سوال

You must login to ask question.

فاکتور فروش افست

نکته: پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه این آموزش حتما آموزش مربوط به تعریف دستگاه افست از منوی اطلاعات پایه را مشاهده کنید .

برای ثبت سفارش افست به منوی سفارش > فاکتور فروش > ایجاد فاکتور افست می رویم. در این صفحه لیست سفارشاتی که تا بحال ثبت شده را می بینیم.

نکته قابل توجه این فاکتور، محاسبات اتوماتیک و هوشمند فرم بندی، هزینه لیتوگرافی، هزینه چاپ، هزینه خدمات تکمیلی و هزینه کاغذ می باشد. در ابتدا و قبل از شروع به ثبت سفارش می بایست اطلاعات دستگاه چاپ افست، کاغذ، خدمات تکمیلی قابل انجام و زینک را تکمیل نمایید.

ایجاد سفارش افست

 برای ایجاد یک سفارش  جدید روی کلید ایجاد> فاکتور افست کلیک می کنیم.

مشتری: با دابل کلیک یا فشردن هر کلید روی صفحه کلید در کادر مشتری، لیست اشخاص باز خواهد شد. نام مشتری را انتخاب میکنیم. اطلاعات مشتری نظیر کد مشتری ، اعتبار مشتری و مانده حساب شخص و دیگر موارد به صورت اتوماتیک پر خواهد شد .

نکته: در صورتی که برای مشتری قیمت های ویژه ای مشخص شده باشد یا به اصطلاح با مشتری قرارداد فروش بسته شده باشد، از طریق کلیک بر روی مشاهده قرار داد فروش میتوانید جزییات مربوط به قیمت قرارداد را مشاهده کنید و همه قیمت ها بر اساس همین قرارداد محاسبه خواهد شد. برای ثبت قرارداد فروش به منوی اطلاعات پایه صفحه اشخاص رفته و قیمت ها را در قرارداد فروش تکمیل نمایید.

سفارش دهنده: منظور از سفارش دهنده شخصی است که از طرف مشتری درخواست سفارش داده است، که به صورت اتوماتیک با نام مشتری پر خواهد شد ولی قابل تغییر است.(برای مثال کارپرداز شرکت یا مسئول خرید شرکت)

گروه قیمت: با گروه قیمتی که برای مشتری در صفحه اشخاص تعریف کرده ایم پر خواهد شد ولی به دلیل اینکه ممکن است برای یک سفارش خاص بخواهیم برای این مشتری از گروه قیمت دیگری استفاده کنیم قابل تغییر نیز می باشد. برای مثال با تغییر گروه به همکار، قیمت های تعریف شده در اطلاعات پایه برای گروه قیمت همکار مبنای محاسبات قرار خواهد گرفت.

تاریخ ثبت سفارش: به صورت پیش فرض با تاریخ امروز پر می شود.

تاریخ تحویل: بر اساس تعداد روز تحویلی که برای سفارشات در تنظیمات مشخص کرده ایم، با در نظر گرفتن تعطیلات رسمی زمان درستی محاسبه می شود. (برای آشنایی بیشتر با محاسبه روز تحویل می توانید به آموزش تقویم سالانه مراجعه کنید.)

موبایل سفارش دهنده: با شماره موبایلی که در تعریف شخص پر کرده ایم پر می شود و قابل تغییر هم هست. از این شماره برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی مربوط به این سفارش استفاده می شود.

نحوه تحویل: از بین حالت های حضوری، ترمینال، باربری، پست و پیک یک مورد را انتخاب می کنیم.

شرح فاکتور: در صورتی که توضیح خاصی مدنظر دارید که نیاز به پرینت در فاکتور فروش باشد، متن را در این قسمت وارد نمایید.

ناظر: اگر این سفارش نیاز به ناظر داشت نوع ناظر و اطلاعات مربوط به آن را وارد می کنیم.

هزینه ها: در صورتی که هزینه ای روی این فاکتور باید اعمال شود مثل هزینه ی پیک ، باربری و … با کلیک روی آیکن کنار هزینه و انتخاب هزینه مورد نظر و مشخص کردن قیمت آن و سپس ذخیره هزینه را به فاکتور اضافه می نماییم.

بازاریاب: در صورتی که این سفارش را بازاریاب به ما معرفی کرده باشد، بازاریاب مورد نظر را انتخاب میکنیم.

جزئیات سفارش:

در هر سفارش افست می توانیم چندین جزئیات در یک سفارش تعریف کنیم.

برای مثال ما یک کتاب داریم که شامل جلد و صفحات داخلی است که هر کدام جنس و جزئیات خاص خود را دارد ، برای هر کدام ما جزئیات مجزا تعریف میکنیم .

نکته: به صورت معمول دو نوع سفارش وجود دارد: سفارشاتی که به صورت فرم بندی شده برای چاپخانه جهت چاپ ارسال می شود و یا سفارشاتی که می بایست چاپخانه نحوه چیدمان و فرم بندی آن را محاسبه و پیشنهاد دهد. در اینجا امکان ثبت هر دو نوع سفارش(کار یا فرم) وجود دارد.

مثال کاتالوگ:

 در ابتدا گزینه کار را انتخاب می کنیم، عنوان کار را کاتالوگ وارد می کنیم.

تیراژ ۵۰۰۰ و تعداد صفحه ۸ ، طول ۱۷ و عرض ۲۴ را وارد میکنیم.

تامین زینک سه حالت داریم :

  • تامین توسط موسسه: برای مواقعی می باشد که قرار است موسسه علاوه بر چاپ، لیتوگرافی سفارش را هم انجام دهد .
  • تامین توسط مشتری: مواقعی که زینک کار توسط مشتری به شما تحویل داده میشود و نیازی به لیتوگرافی نیست.
  • آرشیو زینک: زمانی استفاده می شود که سفارشی که در حال ثبت است زینکش قبلا نزد شما بایگانی شده و دوباره باید از همان زینک برای این سفارش استفاده کنید که اگر این گزینه  انتخاب شود در تب لیتو گرافی باید زینک آرشیوی را در آن قسمت انتخاب کنید .

دستگاه را از بین دستگاه هایی که قبلا تعریف کرده ایم انتخاب می کنیم.

نکته: امکان انتخاب و تنظیم یک دستگاه به عنوان دستگاه پیش فرض وجود دارد. بدین منظور به صفحه تنظیمات> سفارش مراجعه کنید.

 کاغذ سفارش را انتخاب کنید.

نکته: نرم افزار به صورت اتوماتیک بهترین سایز کاغذ با کمترین میزان پرت را انتخاب می کند. به طور مثال: در صورتی که کاغذ گلاسه ۶۰*۹۰ ۲۰۰ گرم را انتخاب کنیم و در نرم افزار همین کاغذ با ابعاد ۱۰۰*۷۰ نیز ثبت باشد، در صورتی که کاغذ ۱۰۰*۷۰ پرت کمتری داشته باشد و به صرفه باشد، نرم افزار پیغامی داده که با کلیک روی این اخطار کاغذ به بهترین سایز تغییر خواهد کرد.

ابعاد فرم به صورت اتوماتیک پر می شود.

 تعداد در شیت: منظور بیشترین تعداد کاری است که در ابعاد فرم قرار میگیرد محاسبه و پر می شود.

 در صورت نیاز به طراحی، تیک طراحی را زده و هزینه ی آن را وارد می کنیم.

 میزان پرت: به دو صورت درصدی و تعدادی می توان وارد کرد و مشخص کنیم که هزینه پرت با موسسه می باشد یا مشتری. برای مثال ۱۰۰ عدد پرت با هزینه موسسه وارد میکنیم.

تب انتخاب فرم:

دکمه پیشنهاد فرم را کلیک کرده و نرم افزار بهترین حالت فرم بندی را پیشنهاد میدهد، که تمام این آیتم ها قابل تغییر نیز هستند . همین طور که ملاحظه می کنید قمیت هایی که مبنای محاسبه قرار می گیرند، قیمت هایی هستند که در تعریف دستگاه با گروه قیمت های متفاوت وارد شده و یا در صورت ثبت قرارداد فروش با آن مشتری از قرارداد پر می شود و قابل تغییر نیز است.

رنگ spot یا رنگ ساختنی: در صورتی که کار نیاز به رنگ ساختنی نظیر طلایی داشت در اینجا کلیک میکنیم. ایجاد را میزنیم و رنگ مورد نظر را به صورت کد یا نام وارد میکنیم. هزینه ای که به صورت پیش فرض در این قسمت می بینید همان قیمتی می باشد که در تعریف دستگاه قبلاً وارد کرده ایم. ذخیره را می زنیم . برای هر روی کار به صورت مجزا می توان رنگ spot انتخاب کرد .

تب لیتوگرافی:

 نوع لیتوگرافی را مشخص میکنیم.

زینک مستقیم را انتخاب میکنم و اگر نیاز به فیلم هم داشتیم تیک فیلم هم میزنیم.

نوع زینک: از زینک پیش فرض دستگاه پر شده است.

تعداد زینک: توسط نرم افزار محاسبه شده است.

در صورتی که نیاز به زینک سوزاندنی باشد، تیک سوزاندنی زده می شود تا قیمت آن محاسبه شود.

در اینجا لیست خدمات لیتوگرافی که در اطلاعات پایه وارد کرده ایم آورده شده ، تیک هر کدام از این خدمات که نیاز است برای  این سفارش میزنیم.

تب چاپ:

 محاسبه هزینه چاپ صورت گرفته است اگر این سفارش نیاز به انجام چاپ ندارد تیک انجام چاپ را برمیداریم.

پیش فرض محاسبات از روی اطلاعات دستگاه پر می شود که اینجا تناسبی می باشد ولی می توان برای بعضی از سفارشات پیش فرض محاسبات را تغییر دهیم.

تب کاغذ:

 تعداد کاغذ مورد نیاز محاسبه و نمایش داده شده است.

تامین کاغذ موسسه: در صورتی که می بایست هزینه کاغذ در فاکتور لحاظ شود، تیک تامین موسسه را زده در غیر اینصورت می بایست به مقدار مورد  نیاز از همان کاغذ در انبار مشتری موجود باشد.

حالت های مختلفی ممکن است برای تامین کاغذ این سفارش پیش بیاید: به طور مثال کل کاغذ را خود مشتری ارسال کند و یا از موسسه خرید کند و یا مقداری از آن را مشتری ارسال کند و ما بقی را موسسه تامین کند و یا حتی به دلیل این که موجودی کافی از کاغذ انتخاب شده نداریم تعدادی از کار را روی کاغذ با گرماژ دیگری چاپ کنیم . با تغییر این تیک و تعداد کاغذها و سپس زدن دکمه کاغذ جدید می توانیم تمام این موارد را ثبت کنیم.

نکته: در صورتی که در تنظیمات خروج اتوماتیک کاغذ از انبار هنگام صدور فاکتور را انتخاب کرده باشید، با ثبت این فاکتور به تعداد کاغذ مورد نیاز، کاغذ از انبار مشتری یا موسسه خروج از انبار خورده و در توضیح خروج از انبار بابت فاکتور … ثبت خواهد شد.

تب خدمات تکمیلی:

خدمات پس از چاپی که باید روی این سفارش انجام شود را انتخاب می کنیم. بدین منظور دکمه ایجاد را زده، عنوان خدمات را مثلا برش کاتالوگ وارد میکنیم. خدمات تکمیلی را از بین خدمات وارد شده انتخاب کرده، ممکن این خدمات با چندین دستگاه قابل انجام باشد که در اینجا دستگاه انتخاب می شود، خدمات برش را انتخاب میکنیم تعداد برش را وارد میکنم تا محاسبه شود و ذخیره را میزنم.

بسته به نوع قیمت خدمات که در اطلاعات پایه برای هر نوع خدماتی تعریف کرده ایم پارامترهای ورودی فعال می شود. هر تعداد خدماتی که خواستیم در اینجا وارد میکنیم .

تب انتخاب فایل:

فایل های سفارش را در صورت وجود انتخاب میکنیم. مسیر فایل را انتخاب میکنیم، نوع فایل و همچنین تگ را وارد میکنم و ذخیره میزنم.

در نهایت دکمه ذخیره این قسمت را زده تا این جزییات ذخیره شود.

در صورتی که گزینه ذخیره و جدید را کلیک کنیم یک سری از اطلاعات باکس ها برای پر شدن سفارش بعدی نگه داشته می شوند. برای مواردی که برای مثال جلد کاتالوگ را ثبت کرده ایم و سپس داخلی را با همان ابعاد، دستگاه، سایز می خواهیم ثبت نماییم بنابراین جهت صرفه جویی در وقت کلید ذخیره و جدید را کلیک می کنیم.

مثال جهت ثبت سفارش فرم چاپی:

در برخی موارد چاپخانه فرم بسته شده را از مشتری دریافت کرده و فقط خدمات چاپ انجام می دهد. در این صورت اطلاعی از جزییات سفارش مثل ابعاد هر سفارش و تیراژ نهایی چاپ ندارد و تنها اطلاعات برای مثال ۳ فرم چاپ می باشد. در این صورت به طریق زیر عمل می کنیم:

در اینجا فرم را انتخاب میکنیم. در تب انتخاب فرم در حالت ثبت سفارش فرم، دکمه پیشنهاد فرم نداریم و به صورت دستی باید فرم را انتخاب کنیم.

در اینجا نوع فرم را سایر انتخاب می کنیم و تیراژ به تعداد تیراژی که در بالا وارد کردیم پیشنهاد داده میشود و قابل تغییر نیز می باشد. تعداد فرم را وارد میکنم و بقیه موارد هم که مثل مثال قبل است.

پایین کلیک میکنم تا سطر اضافه شود .این بار تامین زینک را توسط مشتری قرار میدهم. مشاهده خواهید کرد که در تب لیتوگرافی فقط از ما تعداد زینک را گرفته و هزینه ها نمایش داده نمی شود. و در نهایت ذخیره سفارش.

ارسال یک پاسخ